26.04.2010

Zadanie 1.
Wejdź na stronę prezentującą mapę akustyczną miasta Łodzi i określ poziom natężenia hałasu drogowego oraz hałasu szynowego przy ulicy Tamka.

Zadanie 2.
Wejdź na mapę katastralną Polski, odszukaj swój dom i odczytaj numer działki, na którym stoi.

Zadanie 3.
Używając Google Mapy:
A. znajdź budynek Wydziału Filologicznego UŚ a następnie podaj adres najbliższej kancelarii prawniczej
B. poproś kolegę/koleżankę po lewej stronie o podanie adresu, a następnie wyznacz trasę od swojego domu do domu kolegi/koleżanki: odczytaj długość trasy oraz czas pokonania trasy samochodem i piechotą; poproś kolegę/koleżankę o zweryfikowanie wyników swojego wyszukiwania
C. znajdź kamerę internetową, która pokaże stan prac budowlanych na Stadionie Śląskim w Chorzowie: jaka jest w tej chwili pogoda w Chorzowie?

Zadanie 4.
Kliknij na wirtualną mapę miasta Tarnowskie Góry
Wyobraź sobie, że musisz pojechać odwiedzić starego znajomego, który mieszka w Tarnowskich Górach. Nie znasz planu tego miasta, bo tam raczej nie bywasz, jednak musisz się wcześniej dowiedzieć kilku informacji:
A. Umówiłeś/aś się ze znajomym w restauracji Sedlaczek - znajdź tą restaurację na mapie. Jaki jest dokładny adres i numer telefonu do restauracji? Możesz go sobie zanotować na kartce i zapytać kogoś o drogę.
B. Jeżeli znudziłoby się Wam przebywanie w restauracji, warto się wybrać w inne ciekawe miejsce. Sprawdź na mapie czy niedaleko jest może jakieś muzeum?
C. Czasami zdarza się tak, że nagle zabraknie pieniędzy w portfelu… no ale od czego są bankomaty? Sprawdź na mapie, czy można gdzieś niedaleko wypłacić pieniądze z bankomatu? Jeżeli tak, to z jakiego banku?
D. Gdyby się okazało, że jedzenie w restauracji Sedlaczek jest niesmaczne, możecie zawsze zmienić lokal. Zorientuj się jakie inne restauracje / bary są w pobliżu.
E. Po jedzeniu dobrze jest się troszkę poruszać, żeby spalić sadełko. Opisz krótko drogę do najbliższego parku od restauracji Sedlaczek.

Zadanie 5.
Obejrzyj ciekawe obiekty, które można zobaczyć za pomocą Google Mapy:
STANY ZJEDNOCZONE
1. Disneyland
2. Statua Wolności
3. Więzienie w Alcatraz
4. Pentagon
5. Napis "Marry me, Tammy" widoczny z kosmosu - "Wyjdź za mnie, Tammy".
POLSKA
6. Półwysep Hel
EGIPT
7. Piramida Cheopsa
8. Sfinks
KANADA
9. Wodospad Niagara

Zadanie 6.
Pobierz program Google Earth, zainstaluj i wykonaj zadanie:
1. Znajdź wrak łodzi podwodnej U-25 i podaj jego współrzędne geograficzne. Który kraj zbudował tą łódź?
2. Zrób sobie wirtualny spacer po Warszawie, "przybliż" Żoliborz. Znajdź w Google Earth dane adresowe znajdującego się tam klubu Pracovnia - znajdź lokal na mapie. Czy w okolicy jest jakiś park?
3. Wyszukaj w Internecie współrzędne położenia miejscowości Czarnobyl. Następnie przy ich pomocy wyszukaj w Google Earth elektrownię, w której miała miejsce katastrofa.